Blogi

NORDIQ Nutrition blogi täyttyy inspiroivista artikkeleista ja herkullisista resepteistä. Tutustu yrttien vaikutuksiin, opi lisää tuotteistamme ja innostu kokeilemaan helppoja välipaloja.

onko nukahtaminen hankalaa?

Väsyttääkö? Kiinnitä huomiota omiin nukkumistapoihisi

Mikäli unemme jäävät liian vähäisiksi tai pinnallisiksi, saattaa se näkyä seuraavana päivänä silmänalusten lisäksi myös energiatasossa, stressinsietokyvyssä ja ruokahalussa.

NORDIQ Nutrition Digestive Complex

Tiimimme suosittelee: Ravintolisävinkit kesän hyvinvointiin

Me NORDIQilla olemme virittäytymässä kesätunnelmaan ja halusimme jakaa kanssasi itse käyttämämme luottotuotteet nyt kesällä hyvinvoinnin maksimoimiseksi. Suomen kesä on nimittäin niin lyhyt, että siitä kannattaa nauttia täysin siemauksin - ota siis nämä vinkit käyttöön heti!

Nämä asiat haittaavat unta ja nukahtamista

Uni – Nämä asiat haittaavat nukahtamista ja unta

Uni on tämän päivän aiheista varmasti ajankohtaisin. Kiireinen elämänrytmi ja arjen vaatimukset heittävät helposti stressitasomme taivaisiin. Samalla, kun tarvitsemme lepoa ja unta tasapainottuaksemme ja palautuaksemme, koemme unettomuutta ja nukahtamisvaikeuksia yhä enemmän.

5 tilannetta, joissa tarvitset hyvää nesteytystä

5 tilannetta, joissa hyvä nesteytys on tarpeen

Erityisesti kesällä on luvassa tilanteita, joissa kaipaat kunnon nesteytystä. Listasimme sinulle viisi tärkeää hetkeä, jolloin hyvä nesteytys kannattaa olla käden ulottuvilla.

Lisää energiaa ja tehoa keskittymiseen

Kevään täsmätuotteet – lisää energiaa ja tehoa keskittymiseen!

Alkaako kesäloma jo kutkuttelemaan mielessä ja arkeen keskittyminen tuntuu haastavalta? Koostimme sinulle täsmäiskun kahdesta ravintolisästä, joiden avulla selätät arjen kiireet ja jaksat paremmin – aina lomaan asti.

Pidä huolta jaksamisestasi B-vitamiinien avulla!

Mikäli koet itsesi väsyneeksi ja uupuneeksi, kannattaa miettiä, voisiko B-vitamiinien lisäämisestä olla apua. Keho tarvitsee B-vitamiineja muun muassa energia-aineenvaihduntaan, hermoston toimintaan sekä normaaleihin kognitiivisiin toimintoihin.

Yrttiopas osa 4: Oliivinlehti

Yrttiopas osa 4: Oliivinlehti

Useimmille välimerelliset oliivit ja oliiviöljy ovat tuttuja ruoka-aineita, mutta tiesitkö, että myös oliivinlehti on erittäin terapeuttinen rohdos? Se on antibakteerinen, torjuu infektioita ja voi alentaa verenpainetta.

Ei enää ähkyä ja turvotusta!

Ei enää ähkyä ja turvotusta!

Heikentyneen ruuansulatuksen oireita voivat olla turvotus, ilmavaivat, epämukavuus tai kipu vatsan alueella tai esimerkiksi närästyksenkaltaiset oireet. Ruuansulatuskanavan tasapainottuminen voi puolestaan näkyä esimerkiksi ihon kunnon paranemisena, energisyyden lisääntymisenä ja mielialan kohoamisena.

Maistuvat Endurance-energiapallot!

Maistuvat Endurance-energiapallot

Nämä energiapallot ovat erinomainen välipalaidea myös työpaikalle mukaan otettavaksi. Parasta näissä on, että pallot sisältävät Endurance Wholefood -jauhetta, joka tukee suorituskykyä ja energiantuotantoa.

Minttuinen ja virkistävä Post-Workout smoothie bowl

Minttuinen ja virkistävä smoothie bowl

Minttuinen Post-Workout -smoothie bowl sisältää monipuolisia vihreitä kasviksia, kuitua, proteiinia sekä hyviä rasvahappoja. Laittamalla sekaan Post-Workout -jauhetta teet tästä smoothiesta ravitsevan välipalan treenin jälkeen tai työpäivän tauolle aina, kun kehosi tarvitsee lisätukea ja puhdasta energiaa.

Mustikkainen mocktail

Mustikkainen Mocktail

Loidimme itsenäisyyspäivän kunniaksi herkullisen mustikkaisen mocktailin. Nämä alkoholittomat drinkit ovat raikas vaihtoehto perinteiselle kuohuvalle. Kokeile itse ja ihastu!

Helpotusta PMS-oireisiin

Helpotusta PMS-oireisiin

Tällä kertaa blogissamme toimii vieraskynäilijänä Tuire Lindström. Hän on täysillä elämästä nauttiva ja isolla pensselillä elämään värejä ja vauhtia piirtävä nainen, jolle ikä on vain numero. Tuirella oli missiona löytää itselleen sopivan ratkaisu hormonitoiminnan tasapainottamiseen ja hankaliin PMS-oireisiin.

Tarvitsetko sinäkin magnesiumia?

Tarvitsetko sinäkin magnesiumia?

Monille magnesium on tuttu unen tukituotteena sen rauhoittavien vaikutusten ansiosta. Jatkuva magnesiumin puutos lisääkin alttiutta hermostolliselle uupumukselle, krooniselle stressille ja saattaa heikentää unenlaatua.

Yrttiopas osa 3: Nokkosenjuuri

Yrttiopas osa 3: Nokkosenjuuri

Nokkonen on erityisesti suomalaisille tuttu rohdoskasvi pihoilta ja niityiltä. Tällä kertaa keskitymme nokkosen juuriosan hyödyllisiin terveysvaikutuksiin miehisen hyvinvoinnin ylläpidossa!

Yrttiopas osa 2: Dong Quai

Yrttiopas osa 2: Dong Quai

Dong Quai tunnetaan myös nimellä “naisten ginseng”. Se tukee naisten hormonitoimintaa ja auttaa tasapainottamaan oloa.

Yes Girl: Smoothiet joogahetkeen

Yes Girl: Sporttiset smoothiet joogahetkeen

Yes Girl -blogin kirjoittajat Petra ja Kriselda loihtivat kaksi erilaista smoothieta aamuisten joogahetkien kaveriksi. Parasta näissä smoothieissa on, että voit itse lisätä joukkoon juuri sen määrän hedelmiä kuin itse haluat!

Yrttiopas osa 1: Voikukka

Yrttiopas osa 1: Voikukka

Kuten monet itsestäänselvänä pitämämme, jopa rikkakasveiksi luokiteltavat kasvit, myös voikukka on oikeastaan vanha ja perinteinen, koko kehoa vahvistava rohdoskasvi.

Emma Koistinen: Urheilijan arjen parempia valintoja

Emma Koistinen: Urheilijan arjen parempia valintoja

Kun treeni on tehty, täytyy miettiä tarkkaan, miten sen jälkeen optimoida palautuminen parhaalla mahdollisella tavalla ja valmistautua taas seuraavaan harjoitukseen. Jokainen pieni valinta vaikuttaa isosti kokonaiskuvaan.

Enemmän iloa syömiseen

Lentopalloilija Saana Koljonen: Enemmän iloa syömiseen!

Suositusten toiselta puolelta löytyvät kiellot ja rajoitukset siitä, mitä ei välttämättä kannata syödä. Lähes kaikesta tuntuu löytyvän jotain negatiivista ja tutkimuksia puolesta ja vastaan.

Kasviravinteiden terveyshyödyt ja hormeesi

Kasviravinteiden terveyshyödyt ja hormeesi

Hormeesilla tarkoitetaan sitä, että ulkoisilla ärsykkeillä (stressitekijöillä) voi lyhytkestoisesti ja pieninä annoksina olla terveydelle hyödyllisiä vaikutuksia, suurina annoksina samaiset ärsykkeet voivat olla jopa myrkyllisiä.

Riittääkö pelkkä proteiinijauhe palautukseen?

Riittääkö pelkkä proteiinijauhe palautukseen?

Urheilu kuluttaa kehostamme kuitenkin myös paljon pienravintoaineita, joita tavallisen proteiinijauheen mukana ei saada. Siksi halusimme kehittää kokonaisvaltaisemman ravintolisän liikunnan ja urheilun tueksi.

Kevät ja kehon puhdistus

Kevät ja kehon puhdistus osa 3: Milloin puhdistus kannattaa?

Erilaisia puhdistuskuureja on olemassa paljon: kevennetystä päivittäisestä ruokavaliosta aina mehupaastoihin asti. Myös pituus voi vaihdella. Myös oma tavoite puhdistuskuurin takana määrittelee sen, kuinka sinun kannattaa edetä.

Kevät ja kehon puhdistus

Kevät ja kehon puhdistus osa 2: Kuinka tukea kehon puhdistumista?

Puhdistuskuureista puhuttaessa unohdamme usein, että kehomme puhdistaa itse itseään koko ajan ja joka päivä. Ei ole siis tarkoituksenmukaista ajatella, että vain puhdistuskuurilla kehosi pääsee eroon haitallisista aineista ja kuonasta, vaan voit tarjota sille työkaluja tehdä sitä joka päivä.